به نقل از Tom Warren : در هفته گذشته من از سرویس جدید انویدیا با سطح اشتراک RTX 5080 در GeForce Now استفاده کردهام. سرویس بازی ابری انویدیا سالهاست که بهترین گزینه در بازار است و این ارتقاء آن را حتی بهتر کرده است. من بازیهایی مثل Cyberpunk 2077، Overwatch 2 و Silksong را تجربه کردهام و کیفیت آن واقعاً با سیستم شخصیام قابل مقایسه است.

این ارتقاء همچنین یادآوری تکاندهندهای است از اینکه Xbox Cloud Gaming چقدر از نظر کیفیت استریم و تأخیر (latency) عقب افتاده است — دو مؤلفهی کلیدی در اجرای بازیهای ابری. مایکروسافت برای استراتژی «ایکسباکس در همهجا» به یک زیرساخت ابری بسیار قویتر نیاز دارد. خوشبختانه، نشانههای زیادی وجود دارد که نشان میدهد این سرویس در آستانه یک بهبود جدی است.
بازی ابری ایکسباکس ابتدا در سال ۲۰۱۹ با نام Project xCloud معرفی شد و وعده داد که بازیهای ایکسباکس را به موبایل و تبلت بیاورد. در روزهای ابتدایی xCloud، این سرویس بیشتر به عنوان یک ویژگی اضافه برای مشترکین Game Pass در نظر گرفته میشد و راهی برای مقابله با رقیبی به نام Google Stadia بود. حالا، شش سال بعد، Xbox Cloud Gaming به یکی از بخشهای اصلی مأموریت مایکروسافت برای آوردن بازیهای ایکسباکس به بیشترین تعداد دستگاه ممکن تبدیل شده است.
این هفته من بازیها را از طریق GeForce Now با کیفیت چشمگیر در رزولوشن 5K استریم میکردم و بازگشت دوباره به Xbox Cloud Gaming در رزولوشن 1080p بهطرز محسوسی آزاردهنده بود. نرخ بیت پایین باعث میشود در بازیهایی که حرکات و اکشن زیادی دارند، تصویر به خاطر فشردهسازی سنگین، حالت بلوکی و بیکیفیت پیدا کند. همچنین محدودیت ۶۰ فریم بر ثانیه باعث میشود تأخیر و واکنشپذیری وضعیت خوبی نداشته باشد. در مقابل، انویدیا در GeForce Now حالا حالت 360fps در 1080p ارائه میدهد — یعنی ۵ برابر بیشتر از Xbox Cloud Gaming.
بزرگترین مشکلی که من در حال حاضر با Xbox Cloud Gaming دارم، بیثباتی و عدمپایداری آن است.